Site icon Ai-Romania – informații din domeniul inteligenței artificiale

Cydonia-22B-v1 un nou model role-play

Cydonia-22B-v1 un nou model role-play

Cydonia-22B-v1 un nou model role-play

TheDrummer a lansat noul model Cydonia-22B-v1 dedicat generării de povești și jocurilor de tip role-play.

1. Jocurile de rol îmbunătățite cu inteligență artificială: o nouă eră în divertisment interactiv

În ultima vreme, lumea jocurilor de rol a cunoscut o transformare spectaculoasă datorită progreselor în domeniul inteligenței artificiale, în special prin intermediul modelelor de limbaj de mari dimensiuni (LLM). Aceste tehnologii avansate deschid noi orizonturi pentru jucători și creatori deopotrivă, oferind experiențe de joc mai bogate, mai dinamice și mai personalizate ca niciodată.

Jocurile de rol, cunoscute pentru capacitatea lor de a transporta jucătorii în lumi imaginare și de a le permite să își asume identități diferite, au fost întotdeauna o formă captivantă de divertisment. Acum, cu ajutorul inteligenței artificiale, aceste experiențe devin și mai imersive și interactive. Modelele de limbaj de mari dimensiuni, pot genera dialoguri realiste, crea personaje complexe și chiar adapta povestea în timp real în funcție de acțiunile jucătorului.

Imaginați-vă un joc în care puteți conversa liber cu orice personaj non-jucător (NPC), iar răspunsurile lor sunt întotdeauna relevante și în concordanță cu personalitatea și istoria lor. Sau un joc în care povestea se modifică în mod organic pe măsură ce faceți alegeri, fără a fi limitată de scenarii pre-scrise. Acestea sunt doar câteva dintre posibilitățile pe care inteligența artificială le aduce în lumea jocurilor de rol.

Unul dintre cele mai interesante aspecte ale acestei tehnologii este capacitatea sa de a „juca roluri” într-o varietate de scenarii. Un LLM poate întruchipa personaje istorice, permițându-vă să purtați conversații cu figuri precum William Shakespeare, să explorați gândirea sa poetică și să vă cufundați în atmosfera epocii elisabetane. Alternativ, poate lua rolul unui vrăjitor într-o lume fantastică, oferind sfaturi despre vrăji antice sau împărtășind cunoștințe despre creaturi mitice.

Dar potențialul acestei tehnologii merge dincolo de simple conversații. LLM-urile pot simula dialogul profesioniștilor precum doctori, avocați sau detectivi, oferind informații și sfaturi în limitele expertizei lor profesionale. Acest lucru deschide posibilități fascinante pentru jocuri educaționale sau de simulare, unde jucătorii pot experimenta diferite cariere sau situații de viață într-un mediu sigur și controlat.

În domeniul narațiunii interactive, LLM-urile pot revoluționa modul în care ne angajăm în povești. Ele pot juca rolul de personaje non-jucător într-un joc video, oferind misiuni, împărtășind povești și reacționând în timp real la acțiunile jucătorului. Acest nivel de interactivitate și adaptabilitate poate duce la experiențe de joc profund personalizate, unde fiecare jucător trăiește o poveste unică. Din seria modelelor role-play amintim: Chronos Gold, Azure Dusk sau Dark Idol.

Educația este un alt domeniu unde jocurile de rol îmbunătățite cu inteligența artificială pot avea un impact semnificativ. LLM-urile pot întruchipa profesori sau ghizi, facilitând experiențe de învățare prin răspunsuri la întrebări în contextul unei anumite ere istorice sau domeniu științific. Acest lucru poate face procesul de învățare mai captivant și mai eficient, permițând studenților să exploreze subiecte complexe într-un mod interactiv și imersiv.

Există unele modele LLM care nu sunt dedicate generării de povești lungi, dar care au rezultate suprinzător de bune pentru compunerea textelor scurte, precum Qwen2.5

2. Cydonia-22B-v1

Acest nou model conversațional este disponibil gratuit pe platforma HuggingFace în diferite variante de cuantizare. Cydonia-22B-v1 a fost construit pe baza modelului Mistral Nemo și a fost antrenat în mod specific pentru generarea de povești.

Putem folosi o variantă mai scurtă de 13 GB prin LM Studio pentru rularea locală, dar dacă vrem să folosim varianta completă va trebui să ținem cont de necesitatea unei memorii VRAM de minim 64 GB.

Varianta de 13 GB este cuantizată pe 4 biți.

LM Studio permite conversațiii cu modelul sau pornirea unui server pentru inferențe locale sau folosirea modelului împreună cu SilltyTavern:

Vom testa capacitatea de generare a unei povești western folosind următorul prompt:

Generate a complex 8000 words story on the next theme: You are John Wayne, born in 1819 and you are 37 years old. You work as a bounty hunter, finding criminals in South West of USA near the mexican border. Today you came in Buffolo Spring, a small town terrorised by the gang of Wild Frank (49 years old)- a team of criminals known for killings and bank robberies. Entering the city you are struck by a child memory of Wild Frank killing your sister. Suddenly this mission becomes a personal vendetta. Imagine the story of capturing the criminals, organising the citisens to fight them with you. Describe the city, describe the main characters, generate a realistic personality of John Wayne and Wild Frank. Try to be as realistic you can. Use an adventure style and dark humor for the dialogs.

Am stabilit instrucțiuni despre tema poveștii cerute, despre aspectul personajelor și motivația lor.

Povestea generată este:

The sun beat down on the dusty streets of Buffalo Spring like a merciless taskmaster, its rays searing into the backs of the hardened men who strode through the town with purpose etched on their weathered faces. At the center of this grim procession was John Wayne, a man whose very name struck fear into the hearts of outlaws and desperadoes across the Southwest.

John had seen his fair share of trouble in his 37 years, but nothing could have prepared him for the sight that greeted him as he rode into Buffalo Spring. The town was a shell of its former self, the once-proud buildings now little more than crumbling ruins, their windows shattered and their doors hanging off their hinges on broken hinges. The streets were eerily empty, save for a few terrified citizens who scurried about like frightened mice, darting into alleys and doorways at the first sign of danger.

As John dismounted his horse and tied it to a post outside the saloon, a wave of memories washed over him, memories he had long tried to bury deep within himself. He saw again the face of his younger sister, her bright blue eyes filled with terror as Wild Frank's gang closed in around her, their guns drawn and their faces twisted with cruel amusement. He remembered the sound of the gunshots that ended her life, the way her body crumpled to the ground like a rag doll, and the bitter taste of rage and helplessness that had filled his mouth ever since.

John pushed the memories aside and stepped into the saloon, his spurs jingling with each step. The room fell silent as he entered, the patrons eyeing him warily from their seats at the bar or around the poker tables. John ignored them all, his gaze fixed on the stairs that led up to the second floor, where Wild Frank and his men were known to hole up when they were in town.

As he climbed the creaky steps, John's hand hovered near the butt of his Colt revolver, his senses on high alert for any sign of trouble. He reached the top of the stairs and pushed open the door to the room where Frank and his gang were gathered, ready to face whatever lay beyond.

Wild Frank was a big man, with a broad chest and arms thick as tree trunks from years of hard living and even harder fighting. His face was weathered and scarred, with a jagged line running down his left cheek where he had been cut by a knife in a bar fight years ago. His eyes were cold and calculating, the eyes of a man who had seen too much violence and cared too little for the lives of others.

"Well, well, if it isn't John Wayne," Frank sneered as John entered the room, his voice dripping with contempt. "I heard you were in town, looking for me. Did you really think I wouldn't hear about that?"

John said nothing, his eyes locked on Frank's as he slowly reached for his gun. But before he could draw, one of Frank's men stepped in front of him, a wicked grin on his face.

"Not so fast there, Wayne," the man said, his hand resting casually on the butt of his own pistol. "Frank here don't like it when people try to kill him without saying please first."

John's jaw clenched as he glared at the man, but he knew better than to start a fight he couldn't win. He had come to Buffalo Spring for one reason and one reason only: to bring Wild Frank to justice, dead or alive. And if that meant playing along with the outlaw's games for a little while longer, then so be it.

"I'm not here to cause trouble," John said evenly, his hands raised in a gesture of surrender. "All I want is to talk to Frank, man to man."

Frank let out a bark of laughter that echoed through the room. "Talk? Is that all?" He leaned forward, his eyes narrowing. "What could you possibly have to say to me that's worth my time?"

John met his gaze steadily, his voice low and measured. "I know what you did to my sister," he said quietly. "I know how she died, and I know it was your men who killed her."

For a moment, Frank's face flickered with uncertainty, as if the memory had caught him off guard. But then his expression hardened once more, and he shook his head slowly.

"Your sister?" he said, his voice dripping with mock sympathy. "I'm sorry, Wayne, but I don't know what you're talking about. I never killed any woman, least of all your kin."

John felt a surge of anger rising up inside him, a red mist that threatened to cloud his vision and make him do something he might regret. But he took a deep breath and forced himself to stay calm, to keep his emotions in check.

"You're lying," he said flatly. "I have witnesses who saw your men with her that day. I know it was you."

Frank leaned back in his chair, a smirk playing at the corners of his mouth. "Witnesses?" he scoffed. "And what good are they to you now? No judge or jury in this territory would dare go against me, not with all the power I wield."

He leaned forward again, his voice dropping to a menacing whisper. "But even if they did, even if some fool of a lawman managed to put me behind bars, what then? You think that's going to bring your sister back? You think it's going to make you feel any better about what happened?"

John said nothing, his eyes fixed on the floor as he struggled to maintain his composure. But inside, he knew Frank was right. No amount of vengeance could ever undo the past, could never bring back the people he had lost.

But that didn't mean he was going to let Frank get away with it either. Not after all the pain and suffering he had caused, not after all the lives he had destroyed in his relentless pursuit of power and wealth.

"I'm not here for revenge," John said quietly, his voice barely audible over the pounding of his own heart. "I'm here to make sure you can never hurt anyone else ever again."

Frank's eyes narrowed at that, a flicker of something like fear passing across his face before it was quickly masked by his usual sneer.

"Is that so?" he said, leaning forward in his chair. "And how exactly do you plan on doing that?"

John reached into his pocket and pulled out a wanted poster, holding it up for Frank to see. "I have a warrant for your arrest," he said calmly. "Signed by the governor himself. And I intend to bring you in, dead or alive."

Frank's face darkened at that, his jaw clenching as he glared at John with undisguised hatred. For a moment, it seemed like he might lunge for his gun and try to shoot him right then and there. But then he leaned back in his chair again, a slow smile spreading across his face.

"A warrant?" he said, his voice dripping with mockery. "And you really think that's going to be enough to bring me down? You're not the only one looking for me, Wayne. There are plenty of others who would love to see me dead or in jail."

He leaned forward again, his eyes glittering with malice. "But none of them have what it takes to finish the job. And neither do you."

John felt a chill run down his spine at those words, a sense of unease that had nothing to do with the heat of the day or the tension in the room. He knew Frank was right, knew that he was going up against a formidable opponent who would stop at nothing to protect his own interests.

But he also knew that he had no choice but to see this through, no matter what it took or how long it might take. For the sake of his sister's memory, for the sake of all the innocent lives that Frank had destroyed, he had to bring him to justice once and for all.

"We'll see about that," John said quietly, his eyes locked on Frank's as he reached for his gun. "I may not be the only one looking for you, but I'm the only one who knows how to find you. And when I do, I'll make sure you pay for everything you've done."

Frank's lips curled into a sneer at that, his hand tightening on the grip of his own pistol. "Big words," he spat. "But we both know that talk is cheap. It's action that counts in this world, and I don't see you doing much of anything right now."

John felt a surge of anger rising up inside him at those words, a red mist that threatened to cloud his vision and make him do something he might regret. But he took a deep breath and forced himself to stay calm, to keep his emotions in check.

"You're right," he said slowly, his voice low and measured. "Action is what counts. And I intend to take action, no matter what it takes or how long it might take."

He looked around the room, taking in the faces of Frank's men, the hardened outlaws who had followed him for so long and who would die for him if he asked them to. But there was a flicker of uncertainty in their eyes now, a hint of doubt that hadn't been there before.

John knew he had to capitalize on that, to use it to his advantage before Frank could rally his men and turn them against him. He took a step forward, his hand still resting lightly on the butt of his gun.

"I know you're all loyal to Frank," he said quietly, his eyes scanning the room. "But ask yourselves this: is he really worth dying for? Is he really worth going to jail or being hanged over?"

He paused, letting his words sink in before continuing. "Because that's what will happen if you stand with him now. You'll be branded as outlaws and criminals, just like him. And there won't be anywhere left for you to run, no place where you can hide from the law."

For a moment, nobody moved or spoke, the tension in the room so thick it was almost palpable. But then, slowly, one of Frank's men stood up, his hand hovering uncertainly over his gun.

"He's right," the man said quietly, his eyes fixed on Frank. "We can't keep running forever. Sooner or later, we're going to have to face justice for what we've done."

Cydonia-22B-v1 redă foarte realist personajele, în stilul cerut de autor:

Cydonia-22B-v1 imaginează personajul western Wild Frank
Wild Frank was a big man, with a broad chest and arms thick as tree trunks from years of hard living and even harder fighting. His face was weathered and scarred, with a jagged line running down his left cheek where he had been cut by a knife in a bar fight years ago. His eyes were cold and calculating, the eyes of a man who had seen too much violence and cared too little for the lives of others.

3. Observații pe tema poveștilor generate de inteligența artificială

Un aspect fascinant al utilizării LLM-urilor în jocurile de rol este capacitatea lor de a acționa ca ambasadori culturali. Ele pot reprezenta personaje din diferite culturi, permițând utilizatorilor să exploreze și să învețe despre diverse tradiții, obiceiuri și limbi. Acest lucru poate promova înțelegerea interculturală și empatia într-un mod interactiv și angajant. În exemplul de azi, Cydonia-22B-v1 a generat personaje în stilul poveștilor western.

Pentru a înțelege mai bine cum funcționează jocurile de rol cu LLM-uri, de tipul Cydonia-22B-v1, este util să explorăm mecanismele din spatele acestei tehnologii. La bază se află tehnica de inginerie a prompturilor, unde se creează instrucțiuni specifice pentru a ghida IA în asumarea unui anumit personaj, complet cu trăsături și poveste de fond. Aceste prompturi sunt esențiale pentru a menține coerența și profunzimea în interacțiuni.

Un alt element crucial este crearea personajelor. Acestea au profile detaliate care oferă un plan pentru răspunsurile și comportamentul AI-ului, asigurând consecvența și profunzimea în jocul de rol. Descrieriloe personakelor pot include informații despre personalitatea lor, istoricul său, obiectivele și relațiile cu alte personaje din lumea jocului.

Sistemele de gestionare a dialogului joacă, de asemenea, un rol important. Acestea gestionează fluxul conversației, asigurându-se că răspunsurile AI sunt coerente și adecvate contextual, menținând firul narativ. Aceste sisteme pot ține cont de istoria conversației, de starea emoțională a personajelor și de evenimentele din joc pentru a genera răspunsuri relevante și naturale.

Încorporarea contextuală este o altă componentă cheie. Cydonia-22B-v1 utilizează istoricul conversației pentru a genera răspunsuri care evoluează în mod natural, reflectând interacțiunea în curs și păstrând continuitatea narativă. Acest lucru permite personajelor să „își amintească” conversații anterioare și să facă referiri la evenimente trecute, creând o experiență mai realistă și mai imersivă.

În scenarii interactive, algoritmii de rezolvare a acțiunilor determină rezultatele acțiunilor, simulând succesul sau eșecul pe baza abilităților personajului și a situației. Acest lucru adaugă un element de imprevizibilitate și consecință acțiunilor jucătorului, făcând experiența mai captivantă și mai realistă.

Menținerea consistenței narative este o altă provocare importantă. Tehnici precum rezumarea ajută la păstrarea firului narativ, în ciuda limitărilor inteligenței artificiale în memoria pe termen lung. Acest lucru asigură că povestea nu își pierde coerența pe măsură ce jocul progresează.

În cele din urmă, integrarea multimodală poate îmbogăți semnificativ experiența de joc de rol. Prin incorporarea de elemente vizuale, audio sau alte intrări senzoriale, experiența poate deveni mai captivantă și mai asemănătoare cu viața reală.

Cydonia-22B-v1 împreună cu un generator de imagini precum Flux ar putea să genereze senzații mai puternice cititorilor.

Cydonia-22B-v1 imaginează un oraș în stil western

Toate aceste mecanisme lucrează împreună pentru a crea un cadru robust care permite LLM-urilor să participe în scenarii de joc de rol, simulând interacțiuni asemănătoare cu cele umane și oferind experiențe imersive. Pe măsură ce tehnologia continuă să evolueze, putem aștepta experiențe de joc de rol din ce în ce mai sofisticate și realiste, deschizând noi posibilități pentru divertisment, educație și chiar terapie.

4. Situații problematice

În ciuda potențialului imens al jocurilor de rol îmbunătățite cu inteligență artificială, există o serie de provocări și probleme care trebuie abordate pentru a realiza pe deplin acest potențial. Aceste probleme variază de la limitări tehnice ale modelelor de limbaj de mari dimensiuni până la considerații etice și de design al jocului.

Una dintre cele mai semnificative provocări este lipsa de memorie a modelelor AI. Modelele de limbaj de mari dimensiuni nu rețin în mod inerent informații din interacțiunile anterioare, ceea ce poate duce la inconsecvențe în comportamentul personajelor și în continuitatea narativă. Imaginați-vă un NPC care uită complet o conversație importantă pe care ați avut-o cu câteva minute în urmă – acest lucru poate rupe imersiunea și frustra jucătorii. Cydonia-22B-v1 folosește un context de 128k tokeni.

Pentru a aborda această problemă, dezvoltatorii explorează soluții precum implementarea Generării Augmentate de Recuperare (RAG). Această tehnică permite includerea istoricului relevant al conversației sau a detaliilor despre lumea jocului în prompt, ajutând AI-ul să mențină contextul. De asemenea, se utilizează rezumarea ghidată pentru a reîmprospăta periodic contextul, asigurându-se că AI-ul „își amintește” informațiile importante.

O altă problemă frecventă este tendința AI-ului de a „ieși din personaj”. Modelele AI pot uneori să se abată de la persona stabilită a unui personaj, divergând de la trăsăturile sau povestea predefinite. Acest lucru poate fi deosebit de deranjant în jocurile de rol, unde coerența personajelor este crucială pentru imersiune.

Pentru a combate această problemă, dezvoltatorii utilizează tehnici de scriere colaborativă a dialogurilor și includ instrucțiuni clare în prompturi pentru a menține consecvența personajelor. Acest lucru poate implica crearea de profiluri detaliate pentru fiecare personaj și asigurarea că aceste informații sunt incorporate eficient în prompturile AI.

Interacțiunea bazată în mare parte pe text poate deveni monotonă și mai puțin captivantă pentru unii jucători. Acest lucru poate fi o provocare, în special în jocurile care se bazează puternic pe dialog și descrieri narative.

Menținerea consistenței în lumea jocului și în comportamentul personajelor de-a lungul mai multor interacțiuni este esențială pentru o experiență credibilă. Acest lucru poate fi o provocare, în special în jocuri mai lungi sau complexe.

Pentru a aborda această problemă, dezvoltatorii pot utiliza setări predefinite, atribute ale personajelor și răspunsuri situaționale aplicate constant în prompturile LLM. Acest lucru poate ajuta la menținerea unei experiențe coerente și credibile.

Crearea unei lumi bogate și dinamice este o altă provocare semnificativă. Lumea trebuie să se simtă vie și receptivă la acțiunile jucătorului, ceea ce poate fi dificil de realizat doar cu descrieri text.

5. Concluzii

Jocurile de tip role play sunt o sursă grozavă de divertisment, dar pot fi și o formă de instruire (de exemplu pentru învâțarea unei limbi străine). Evoluția tehnologică permite apariția unor modele LLM complexe care reușesc să genereze povești colorate și plauzibile, personaje cu personalități puternice și mai ales să păstreze firul narativ stabilit de utilizator.

Cu toate acestea, succesul este asigurat în mare parte de un prompt/ instrucțiune cât mai clară și complexă.

Cydonia-22B-v1 este un model LLM performant care reușește să genereze povești coerente, de o calitate ridicată.

În ciuda dimensiunilor reuse, Cydonia-22B-v1 poate fi utilizat și pe dispozitivele locale care nu au specificații tehnice deosebite.

Exit mobile version