Site icon Ai-Romania – informații din domeniul inteligenței artificiale

Rocinante 13B sau joaca de-a detectivii

Rocinante 13B sau joaca de-a detectivii

Îmi aduc aminte cu plăcere de primele jocuri pe calculator, atunci când plăcile video nu erau așa avansate ca acum și când scenariul jocului era mai important decât efectele vizuale sau senzația de realitate video.

Jocurile de tip scenariu-text au dispărut odată cu avansurile video, dar au cu toate acestea mi s-au întipărit în memorie pentru totdeauna.

Singura lor problema era că scenariul era fix și posibilitălțile de interacțiune minime. Un exemplu este un scenariu în care te aflai rătăcit în pădure și puteai alege să mergi câtre nord, sud, est și vest. În fiecare punct din scenariu întampinai situații pe care le puteai rezolva selectând una din cele 3-4 opțiuni fixe prezentate de scenariu.

Modelul AI Rocinante 13 B aduce experiența acelor jocuri în timpurile noastre. Modelul este antrenat să interacționeze cu utilizatorul în stilul poveștilor clasice, dar cu un scenariu fluid care se dezvoltă în timpul acțiunii.

Vrei o poveste cu detectivi? Poți fi unul dintre personaje!

Pentru această prezentare am ales să fiu John Malone, un tânăr angajat din domeniul bancar din orașul San Francisco al anului 1939. Sunt îngrijorat că șeful meu, Giancarlo Fisichela pare să fie amenințat ori de Mafie ori de unul dintre soții amantelor sale și iau decizia de a ma adresa celebrului detectiv particular Sam Spade pentru a-i cere să se implice în investigarea cazului.

Modelul AP Rocinante 13 B recreează textual atmosfera și comportamentul personajelor.

Sam’s hand instinctively went to his holster as he stepped through the doorway, taking in the scene of destruction. Furniture was overturned, glass shattered on the floor, and there were dark stains that could only be blood.

“Mr. Fisichela?” Sam called out, drawing his gun. “It’s Sam Spade! You okay in here?”

There was no response except for a faint groan coming from deeper inside the house. Sam motioned for John to stay back as he crept down the hallway, senses on high alert.

In the study, they found Giancarlo Fisichela slumped over his desk, a bullet wound in his chest. He was still alive but barely conscious, his breathing shallow and labored.

“Giancarlo!” John cried out, rushing to his boss’s side. “What happened?”

Sam knelt down beside them, checking for a pulse. It was weak and thready. “Looks like he took one in the chest,” Sam said grimly. “We need to get him to a hospital.”

He reached for the phone on Giancarlo’s desk but it had been ripped out of the wall. Cursing under his breath, Sam turned back to John.

“Go wait by the front door and flag down the first cop you see. Tell ’em there’s been a shooting and we need an ambulance pronto.”

John nodded, looking pale and shaken as he hurried off to do as instructed. Sam turned his attention back to Giancarlo, who was starting to come around slightly.

“Who did this to you?” Sam asked urgently. “Tell me what happened!”

Giancarlo’s eyes fluttered open briefly but he seemed unable to focus or speak coherently. All he managed was a few garbled words before slipping back into unconsciousness.

Dacă alăturatăm acestui text și imagini generate pe calculator atmosfera devine și mai complexă:

Dacă doriți să petreceți câteva ore de intrigă și mister vă recumand acest model AI. Se poate instala local și are o dimensiune de aproximativ 11 GB ceea ce îl face să intre complet în memoria VRAM a unei plăci video standard.

Exit mobile version