Druid AI este companie fondată de antreprenorul Liviu Drăgan în 2018 după plecarea lui de la Totalsoft.
Druid AI dezvoltă asistenți virtuali inteligenți pentru companii atât pentru piața din România, cât și pentru piața internațională.
Rezultatele financiare pe anul 2023 au arătat o creștere dublă a veniturilor anuale recurente, ajungând la aproape 13 milioane dolari.
Compania intenționează să genereze 50% din veniturile noi prin intermediul unei rețele de parteneri, concentrându-se pe conectivitatea soluțiilor implementate cu furnizorii de LLM și valorificând inteligența artificială generativă pentru a crește productivitatea întreprinderilor din diverse industrii.
Unul din clienții Druid AI este si furnizorul de servicii medicale Regina Maria care folosesc un agent cu inteligență artificială pentru verificarea simptomelor și programarea consultațiilor.
Beneficiarul serviciilor medicale nu se mai mulțumește în prezent cu o relație tradițională cu furnizorii de servicii. Experiențele pe care le are în relația cu aceștia și rapiditatea cu care primește asistența cerută determină dacă relația cu aceștia va continua.
Asistența medicală se schimbă, așa cum se schimbă și interacțiunea dintre furnizorii de servicii medicale și pacienți. Deși încrederea rămâne esențială în serviciile de sănătate, pacienții cer mai multă flexibilitate pentru a gestiona datele lor medicale.
Tehnologiile precum agenții AI conversaționali ajută furnizorii de servicii medicale să țină pasul cu ritmul dinamic al cerințelor pacienților și să ofere acestora un control mai mare asupra experienței lor de sănătate, de la programarea unei consultații la întâlnirile cu medicul în platformele online.
Beneficii pentru pacienți:
- acces rapid la informații medicale relevante și personalizate;
- programare simplă a consultațiilor, reducând așteptarea la spital;
- scurtarea timpului petrecut cu asistenți medicali pentru probleme simple.
Beneficii pentru Regina Maria:
- eficientizarea fluxurilor de pacient și reducerea numărului de consultatii inutile;
- optimizarea resurselor umane și financiare;
- creșterea satisfacției pacienților prin servicii mai personalizate;
În concluzie pacienții își doresc din ce în ce mai mult să aibă controlul asupra atunci când solicită asistență medicală, iar furnizorii de servicii medicale își dau seama că acestea nu se limitează doar la momentul îngrijirii directe, ci cuprinde tot parcursul pacientului, de la momentul în care acesta ia în considerare programarea unei vizite la medic până la plata, îngrijirea post-consultație și urmărire problemelor medicale în timp.